Koningsdag 2021

Created with Sketch.

Harderwijkse pubquiz

Haal je oranje boa maar uit het stof, trek je oranje-outfit aan en zet de borrelbox klaar! Oranjevereniging Harderwijk presenteert op maandagavond 26 april live vanuit de studio van Green Offices- een gezellig avondvullend programma met een Harderwijkse pubquiz en een virtuele kroegentocht!

Deelname is gratis en er zijn leuke prijzen te winnen. Het programma start om 19 uur op 0341stream.nl.

FeestDJ Niels brengt je met zijn gezellige muziek in de stemming. Om 20 uur start de pubquiz, gepresenteerd door niemand minder dan Willem-Alexander en Maxima! We spelen zes rondes met in elke ronde winnaars. Aan het eind verloten we onder alle deelnemers een extra hoofdprijs.

Virtuele kroegentocht

Rond 21.30 uur gaan de kroegen open! Virtueel; vanuit elk café komt een live-stream met een eigen programma en lekkere muziek. Onder andere Nicky’s Inn, Café Ome Co, De Gauwigheid, De Boterlap en Sir Jack doen mee. Vanuit Green Offices draait DJ Niels samen met DJ Proto Bytez uit Zeewolde de sterren van de hemel. Feest gegarandeerd! 0341stream.nl is een initiatief van Accent Communicatiemakers en wordt kosteloos beschikbaar gesteld aan de Oranjevereniging en de horeca van Harderwijk.

Aubade op TV (HK13)

Niets zo traditioneel als onze Aubade en hij kan ook niet gemist worden. In samenwerking met HK13 zullen al voor Koningsdag sfeerbeelden worden getoond van voorgaande jaren. Op Koningsdag zelf zal een Aubade van voorgaande jaren worden getoond zodat wij toch, ieder in zijn/haar eigen huis de aubade kan beleven en natuurlijk uit volle borst mee kan zingen. Want een mooiere start van Koningsdag kunnen wij ons niet wensen.

Versier je fiets

Omdat Koningsdag een kinderfeest is en helaas het Kinderpark nu niet kan vanwege corona, hebben wij wel een leuk alternatief. Wij dagen kinderen uit om hun fiets, step of skelter zo mooi mogelijk te versieren. Dat hoeft niet allemaal Oranje maar wel lekker feestelijk. Stuur een filmpje van je versierde skelter, fiets of step naar: info@oranjeverenigingharderwijk.nl

Het filmpje mag niet langer zijn dan 30 seconden want wij gaan alle filmpjes verzamelen en komen later dan met een leuke film terug. De 10 mooist versierde fietsen, steps of skelters krijgen natuurlijk een prijs die de moeite waard is en waar de kinderen zeker blij van worden.

Koningsdag samen

Omdat Koningsdag een feest is voor jong en oud samen willen wij ook aandacht besteden aan de groep mensen die lang alleen is geweest. De Oranjevereniging gaat daarom ook verzorgingstehuizen langs met wat Oranjelekkernijen om zo ook daar het Oranjegevoel te brengen. Want Koningsdag vieren we met afstand dit jaar, maar zeker nog wel samen!